В опита си да спази обещанието си да увеличи моделната си гама от 23 на 40 бройки Audi са на път да предложат доста купето, софтроудъри и седани. S5 и А5 вече ги има, а наскоро се появи и Q5. Няма да отнеме много време да се появи и четиривратото купе на компанията от Инголщад, което ще носи обозначението А7. Според най-новите данни колата ще бъде предназначена за престижните клиенти с вкус към стила и мощността. Нещо друго любопитно – изглежда, че четиривратото купе ще се предлага с твърд покрив, но и със сгъваем мек покрив.
Производството на модела вече не е предмет на дискусии, тъй като е сигурно. Audi всъщност решиха да вложат милиони евро във фабриката в Некарсулм, така че да направят необходимите подобрения и промени и да могат да сглобяват А7 именно там. Производството ще започне към края на следващата година. Това бе съобщено от шефа на Audi, Рупърт Щадлер, пред Automotive Woche. Възможният момент за пускането на модела обаче вероятно ще стане краят на 2010 година или дори началото на 2011 година. В предишните материали в медиите се споменаваше като цел втората половина на 2010 година, но в следствие на глобалната рецесия и съответния спад на автомобилния пазар изглежда, че програмата А7 също ще бъде отложена с няколко месеца.
Известно е,че ще се предлага голяма гама от двигатели, с които да бъде задвижван А7, както и неговите по-спортни варианти S7 и RS7. Така опции ще бъде всичко от дизелово-електрически хибриди до V10 бензинови двигатели с мощност от 600 к.с.Иначе хибридната система на Audi се очаква да бъде приложена за първи път в софтроудъра Q5, а едва след това в А7 през следващата година. Има слухове за дизелов хибрид, но според непотвърдени данни това може да стане, ако се премахне бензиновата хибридна система.
Иначе по-обикновените варианти на А7 се очаква да бъдат задвижвани от бензинови V6 двигатели. Първият ще бъде 2.8-литров вариант с мощност от 204 к.с.Над него ще има 3-литров агрегат с компресор и мощност от 300 к.с. След това се очаква да се появи и моделът S7, който ще бъде с 4-литров V8 и мощност от 94 к.с. RS7 пък ще бъде оборудван с 5.2-литров V10 с мощност от 600 к.с. S7 и RS7 ще бъдат пускани обаче през две години, като S7 ще се появи съответно в края на 2010 година.
За по-нормалните версии ще са подготвени шестстепенна ръчна и осемстепенна автоматична трансмисия, но за по-спортните варианти се очаква да бъде опция и седемстепенна скоростна кутия с два съединителя. Моделите, подготвени за Щатите, пък ще бъдат серийно със задвижване на четирите колела. В действително обаче все още не е известно дали в Европа ще има изобщо опция със задвижване само на четирите колела. Иначе в пакета на Audi ще бъде и новата система за разпределя на въртящия момент.
Стандартното окачване с пружини ще бъде заместено от въздушно. Въпросната промяна е подготвена, за да може А7 да се конкурира по-успешно с представителя от Щутгарт – Mercedes CLS. Продажбите се очаква да достигнат едва 40 000, но това ще бъде същевременно страхотен успех за имиджа на марката.
Audi A7 купе и кабриолет
Етикети: Audi A7 купе и кабриолет